I'm in over my head, for something i said. Completely misread, I'm better off dead.

Jag befann mig på samma ställe där jag befunnit mig i så många månader, men idag kände jag mig inte som hemma.
Omkring mig fanns människor som stått mig nära så länge, men idag kändes det som om jag inte kände dem.
Bland ekot från gymnastikskor och publikens stödjande rytm från klappningar och stampningar kände jag mig som en främling.
Till och med de välbekanta dofterna som svett, gummi och kämparvilja doftade annorlunda.
De var avlägsna, som om de inte ville att jag skulle känna lukten av dem.
Men det var något annat som stal min uppmärksamhet, något som gjorde att matchens musik blev till tysta bakgrundsmelodier.
Det var nyanser av grönt och brunt som stal min uppmärksamhet,
de var formade i cirklar med en svart mittpunkt - dina ögon.
Dina ögon lös som eld och frätte sönder mig.
Jag visste att det var mina ord som förargat dig, och det tyngde mig, och det tynger mig än.

Idag var jag på samma ställe där jag befunnit mig så många månader, och jag insåg till min besvikelse att jag kan behöva ge upp hårda träbänkar och höga visslingar från visselpipor endast för ett par dumma ord som började som en sak - men som förvandlades under tiden och blev till något annat, utan att jag hade något att göra med det. Och det tynger mig.
Mitt liv har alltid en tendens att göra knutar och trassel på alla trådar, och det börjar bli svårare och svårare för mig att hitta lösningar på trasslet för varje ny knut och varje nytt trassel.
Ibland önskar jag bara att min tur kunde vända, bara för ett litet tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0